#Ad Herken de reclame op internet
Meer informatie
Sommige influencers gaan binnenkort onder het toezicht van het Commissariaat voor de Media vallen en krijgen te maken met extra reclameregels uit de Mediawet. Daarom organiseert de DDMA (branchevereniging voor datagedreven marketing, sales en service) commissie Influencer Marketing in samenwerking met de bvA een speciale Industry Meetup.
Wat betekenen deze regels voor online creators (influencers) en hun bureaus en wat is de invloed hiervan op adverteerders die samenwerkingen met influencers hebben? Tijdens de meetup geven experts antwoord op deze vragen en gaan ze in op hoe de regels in verhouding staan met de Reclamecode. Door de enorme hoeveelheid verschillende regels, onder meer per type reclame en kanaal, is het vandaag de dag knap lastig om overzicht te houden over welke regels precies gelden voor een specifieke situatie. Dat geldt voor zowel adverteerders en influencers als hun vertegenwoordigers lastig om overzicht te houden over welke regels er precies voor hen gelden in specifieke situaties. Daar komt bij dat influencers uiteraard transparant moeten zijn over hun betaalde samenwerkingen.
Programma en sprekers
Op dinsdag 31 mei van 10 tot 11:30 uur zullen de volgende sprekers tijdens een livestream aan het woord komen:
De sessie wordt gemodereerd door Martijn de Kemp en na afloop is er ruimte voor vragen. In het vragenpanel zullen ook de SRC en ACM aansluiten.
Deelname is gratis. Je kunt je aanmelden via de website van DDMA.
De uitspraken van de (voorzitter van de) Reclame Code Commissie en het College van Beroep vindt u hier.
Lees hier Nederlandse Reclame Code (NRC), met alles over de regels waaraan verantwoorde reclame moet voldoen en de werkwijze van de Reclame Code Commissie en het College van Beroep.
Indien u van mening bent dat een reclame-uiting niet voldoet aan de regels, dan kunt u een klacht indienen.
Klacht indienendi 03 oktober 2023
Training reclame via social media en influencer marketing