Omschrijving:Het betreft een op 21 mei 2007 door klager ontvangen e-mail van Postbank N.V. met de volgende actie: |
De klacht Hoewel klager onmiddellijk geld naar de Bonusrekening overmaakte en een aankoop deed in de Voordeelwinkel ontving klager geen handdoek. Op 1 juni 2007 waren er al geen handdoeken meer. Hoewel aan klager werd meegedeeld dat de handdoek niet meer geleverd kon worden vanwege de grote belangstelling stond de aanbieding op 11 juli 2007 nog steeds op de website. Gelet op het vorenstaande is de aanbieding misleidend. |
Het verweer Het betrof, blijkens de actievoorwaarden, een op=op actie omdat nooit valt uit te sluiten dat vanwege onvoorziene grote belangstelling er niet voor alle deelnemers een handdoek is. In het onderhavige geval is aan alle verzoeken voldaan, zij het dat het verzenden van alle 220 duizend handdoeken enige tijd in beslag heeft genomen. Zo heeft klager pas op 18 juli 2007 de handdoek ontvangen. Adverteerder betreurt het dat klager onjuist is geïnformeerd, doch dit betekent niet dat adverteerder zich bedient van misleidende reclame. |
De repliek Klager handhaaft de klacht en wijst er daarbij op dat in de voorwaarden staat dat de actie tot 13 juli 2007 loopt en dat de handdoek binnen 4 weken wordt bezorgd. De actie werd echter een maand eerder beëindigd en de handdoek wordt pas 7 weken later bezorgd. |
Het oordeel van de Commissie |
De beslissing De Commissie wijst de klacht af. |