Omschrijving:Het betreft een in de reclamefolder van Metro Cash & Carry Nederland B.V. als winstpakker voor € 114,00 excl. BTW aangeboden “Tamron 18-200 mm zoomlens”. |
De klacht De lens bleek niet voor € 114,- excl. BTW verkrijgbaar. De reden daarvan was dat de lens verkeerd was geprijsd. Aangezien de lens als winstpakker werd aangeprezen mocht klager verwachten dat de prijs correct was. In de winkel waren ook geen borden waaruit bleek dat er sprake was van een fout. Eerst bij de kassa werd dit meegedeeld. |
Het verweerDe prijzen van de twee in de advertentie aangeboden lenzen zijn verwisseld. De afbeeldingen en de omschrijvingen kloppen. Hier is sprake van een evidente zetfout. Dit had klager uit de omschrijving kunnen opmaken. Zodra de fout bekend was, zijn er borden bij de lenzen geplaatst. |
De repliek Klager handhaaft zijn bezwaar en deelt mee dat hij als hobbyist op zoek was naar een goedkope lens. Zo kwam klager uit bij deze winstpakker. Ook de aanbieding op internet is niet aangepast. |
Het oordeel van de Commissie |
De beslissingOp grond van het vorenstaande acht de Commissie de uiting in strijd met artikel 7 van de Nederlandse Reclame Code en beveelt zij adverteerder aan om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken. |
Regeling: artikel 7 NRC |