Omschrijving:Het betreft een geadresseerde reclamefolder van Center Parcs Europe NV, waarin onder andere wordt aangeboden een verblijf van 4 nachten in de Huttenheugte voor € 165,-. Aankomst 7 januari 2008. |
De klacht Toen klager via internet wilde boeken, bleek de prijs exclusief reserveringskosten en toeristenbelasting een stuk hoger te zijn. Om die reden is de uiting misleidend. |
Het verweer De kortingspercentages en -bedragen zijn correct in de folder opgenomen maar het uiteindelijk te betalen bedrag bleek niet geheel correct te zijn. Het verschil bedraagt voor de bewuste aanbieding € 12,15. De helft van de aanbiedingen bevat deze fout. Het verschil tussen de bedragen in de folder en de correcte bedragen ligt tussen de € 12,15 en € 25,85. Adverteerder heeft aan iedereen die hierover klaagde de lagere folderprijs aangeboden. Zo ook aan klager, maar klager heeft dit aanbod afgewezen. |
Het oordeel van de Commissie |
De beslissingOp grond van het voorgaande acht de Commissie de uiting in strijd met artikel 7 van de Nederlandse Reclame Code. Zij beveelt adverteerder voorzover nodig aan om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken. |
Regeling: artikel 7 NRC |