Omschrijving:De klacht betreft een reclame in de vorm van een factuur van Euro Business Guide, gevestigd te Utrecht, welke reclame per mail aan een in Ierland wonende klager is gezonden. |
De klachtKlaagster is van mening dat in de gewraakte, per e-mail ontvangen uiting, onvoldoende duidelijk is vermeld dat aanvaarding van het in de uiting vervatte aanbod, om als bedrijf te worden vermeld in de Euro Business Guide op internet, met zich meebrengt dat € 990,- per jaar moet worden betaald. |
De voorzitter van de Code Commissie De voorzitter overweegt daartoe het volgende. De gewraakte reclame gaat gepaard met informatie over de prijs van het product die, nu deze informatie zeer klein gedrukt is, voor de gemiddelde consument onduidelijk is. Gelet hierop en nu de reclame de gemiddelde consument ertoe kan brengen een besluit over een transactie te nemen, dat hij anders niet had genomen, acht de voorzitter de reclame in strijd met artikel 8.2 van de Nederlandse Reclame Code (NRC)en daardoor oneerlijk in de zin van artikel 7 NRC. De voorzitter beslist als volgt: |
Het verweer Adverteerder heeft geen gebruik gemaakt van de mogelijkheid om op de klacht te reageren. |
Regeling: artikel 7 NRC |