De bestreden reclame-uiting
Het betreft een aan klager geadresseerde reclame-uiting voor de musical Miss Saigon.
De klacht
Het was niet mogelijk om via internet op één van de in de uiting genoemde dagen van de aanbieding gebruik te maken. De laagste prijs is € 20,- per persoon.
Gelet hierop acht klager de tekst “Dit betekent dat u al vanaf € 25,- met twee personen van een prachtige avond kunt genieten” misleidend.
Het verweer
Op het moment dat de uiting werd verstuurd, waren er wel degelijk kaarten in de genoemde prijscategorie boekbaar. Deze prijs gold voor vijfderangskaarten op een doordeweekse dag. De prijs daarvan is € 25,- per kaart en voor deze actie dus € 12,50 per kaart. Voor deze actie was een beperkt aantal kaarten beschikbaar en deze waren kennelijk al verkocht toen klager ging boeken. Er staat ook duidelijk in de uiting
“OP=OP”.
Het oordeel van de Commissie
In de uiting is door de mededeling “Reageer snel want OP=OP”, die bovendien onderstreept is, voldoende duidelijk tot uidrukking gebracht dat er voor de actie een beperkt aantal kaarten beschikbaar was. Dat het klager niet meer is gelukt om van de aanbieding gebruik te maken, leidt niet tot het oordeel dat de uiting misleidend is.
De beslissing
Op grond van het hiervoor overwogene wijst de Commissie de klacht af.