a a a
 

Uitspraken

Alle uitspraken van de Reclame Code Commissie en het College van Beroep vanaf 2007 vindt u hier.

Terug naar zoekresultaten

Vrije tijd, amusement, cultuur en sport

Dossiernr:

2011/01155

Datum:

20-12-2011

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Vrije tijd, amusement, cultuur en sport

Motivatie:

Misl. Prijs(vermelding)

Medium:

Overige

De bestreden reclame-uiting

 

Het betreft een aan klager geadresseerde reclame-uiting voor de musical Miss Saigon.

   

De klacht

 

Het was niet mogelijk om via internet op één van de in de uiting genoemde dagen van de aanbieding gebruik te maken. De laagste prijs is € 20,- per persoon.

Gelet hierop acht klager de tekst “Dit betekent dat u al vanaf € 25,- met twee personen van een prachtige avond kunt genieten” misleidend.

 

Het verweer

 

Op het moment dat de uiting werd verstuurd, waren er wel degelijk kaarten in de genoemde prijscategorie boekbaar. Deze prijs gold voor vijfderangskaarten op een doordeweekse dag. De prijs daarvan is € 25,- per kaart en voor deze actie dus € 12,50 per kaart. Voor deze actie was een beperkt aantal kaarten beschikbaar en deze waren kennelijk al verkocht toen klager ging boeken. Er staat ook duidelijk in de uiting

“OP=OP”. 

 

Het oordeel van de Commissie

 

In de uiting is door de mededeling “Reageer snel want OP=OP”, die bovendien  onderstreept is, voldoende duidelijk tot uidrukking gebracht dat er voor de actie een beperkt aantal kaarten beschikbaar was. Dat het klager niet meer is gelukt om van de aanbieding gebruik te maken, leidt niet tot het oordeel dat de uiting misleidend is.

 

De beslissing

 

Op grond van het hiervoor overwogene wijst de Commissie de klacht af.

 

Opnieuw uitspraken zoeken

Op datum, dossiernummer, trefwoord of soort uitspraak of een combinatie van deze zoekopties.

*Verplicht in te vullen velden

Uitgebreid zoeken