a a a
 

Uitspraken

Alle uitspraken van de Reclame Code Commissie en het College van Beroep vindt u hier.

18 Resultaten voor uw zoekopdracht "halloween"

Opnieuw zoeken

Dossiernr:

2018/00787

Datum:

01-11-2018

Uitspraak:

dVAF (directe Voorzitters Afwijzing)

Product/dienst:

Recreatie, amusement, cultuur en sport

Motivatie:

Subjectieve normen

Medium:

Buitenreclame

Recreatie, amusement, cultuur en sport
De bestreden reclame-uiting Het betreft een billboardposter voor het evenement ‘Halloween Fright Nights’ van Walibi. Op de poster is onder meer een ‘killer clown’ te zien met daarnaast de tekst: “Your life is a gamble...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2018/00763

Datum:

30-10-2018

Uitspraak:

dVAF (directe Voorzitters Afwijzing)

Product/dienst:

Recreatie, amusement, cultuur en sport

Motivatie:

Subjectieve normen

Medium:

Audiovisuele Mediadiensten

Recreatie, amusement, cultuur en sport
De bestreden reclame-uiting Het betreft een televisiecommercial voor de bioscoopfilm Goosebumps 2 Haunted Halloween met de leeftijdsclassificatie 9 jaar. In de commercial zijn een aantal scenes uit de film te zien.   De klacht De televisiecommercial...
Bekijk uitspraak

Status:

Dossiernr:

2017/00745

Datum:

27-11-2017

Uitspraak:

dVAF vernietigd (=Aanbeveling)

Product/dienst:

Recreatie, amusement, cultuur en sport

Motivatie:

Subjectieve normen

Medium:

Buitenreclame

Recreatie, amusement, cultuur en sport
De bestreden reclame-uiting Het betreft een achterop een (openbaar vervoer) bus aangebrachte reclame-uiting van de Bazaar. Bij de afbeelding van het gezicht van een als ‘zombie’ uitgedost personage staat: “De Bazaar presents: Haunted Hall elk w...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2017/00692/A

Datum:

20-10-2017

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Recreatie, amusement, cultuur en sport

Motivatie:

Subjectieve normen

Medium:

Audiovisuele Mediadiensten

Recreatie, amusement, cultuur en sport
De bestreden reclame-uiting Het betreft een televisiecommercial in de vorm van een “horrorfilmpje” waarin ‘Halloween Fright Nights’ in Walibi worden aangeprezen. De uiting vangt aan met de woorden “Halloween Fright Nights” en het logo van...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2017/00692

Datum:

20-10-2017

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Recreatie, amusement, cultuur en sport

Motivatie:

Subjectieve normen

Medium:

Audiovisuele Mediadiensten

Recreatie, amusement, cultuur en sport
De bestreden reclame-uiting Het betreft een televisiecommercial in de vorm van een “horrorfilmpje” waarin ‘Halloween Fright Nights’ in Walibi worden aangeprezen. De uiting vangt aan met de woorden “Halloween Fright Nights” en het logo van...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2017/00685/A

Datum:

13-10-2017

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Recreatie, amusement, cultuur en sport

Motivatie:

Subjectieve normen

Medium:

Buitenreclame

Recreatie, amusement, cultuur en sport
De bestreden reclame-uiting Het betreft een achterop een (openbaar vervoer) bus (van Connexxion) aangebrachte reclame-uiting van De Bazaar. Bij de afbeelding van het gezicht van een als ‘zombie’ uitgedost personage staat: “De Bazaar presents Ha...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2017/00685

Datum:

13-10-2017

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Recreatie, amusement, cultuur en sport

Motivatie:

Subjectieve normen

Medium:

Buitenreclame

Recreatie, amusement, cultuur en sport
De bestreden reclame-uiting Het betreft een achterop een (openbaar vervoer) bus (van Connexxion) aangebrachte reclame-uiting van De Bazaar. Bij de afbeelding van het gezicht van een als ‘zombie’ uitgedost personage staat: “De Bazaar presents Ha...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2016/00848

Datum:

27-10-2016

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Recreatie, amusement, cultuur en sport

Motivatie:

Subjectieve normen

Medium:

Buitenreclame

Recreatie, amusement, cultuur en sport
De bestreden reclame-uiting Het betreft een achterop een bus van Connexxion aangebrachte reclame-uiting van De Bazaar. Bij de afbeelding van een als ‘enge clown’ uitgedost personage staat: “De Bazaar Beverwijk presents elk weekend van 8 t/m 30 ...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2015/01087

Datum:

11-01-2016

Uitspraak:

VT (=voorzitterstoewijzing)

Product/dienst:

Overige (geen passende categorie)

Motivatie:

Bijzondere Reclamecode

Medium:

Ongeadresseerd drukwerk

Overige (geen passende categorie)
De klacht Klager maakt bezwaar tegen het ontvangen van het door verweerder verspreide, ongeadresseerde “UnieQ in de Vallei regiomagazine”. Klagers brievenbus is voorzien van een Nee/Ja-sticker. Klager heeft zich bij e-mail van 25 september 2015 b...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2015/01093

Datum:

23-12-2015

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Recreatie, amusement, cultuur en sport

Motivatie:

Subjectieve normen

Medium:

Buitenreclame

Recreatie, amusement, cultuur en sport
De bestreden reclame-uiting Het betreft een billboard waarop staat: Vuurlinie Beverwijk presents Halloween night of Darkness” en “tijdens halloween toer door 3 spookhuizen” en koop nu je tickets! www.nightofdarkness.nl”. De uiting bevat de af...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2015/01023

Datum:

22-10-2015

Uitspraak:

Aanbeveling

Product/dienst:

Recreatie, amusement, cultuur en sport

Motivatie:

Kinderen en jongeren

Medium:

Audiovisuele Mediadiensten

Recreatie, amusement, cultuur en sport
De bestreden reclame-uiting Het betreft een televisiecommercial in de vorm van een “horrorfilm” waarin de Halloween Fright Nights in Walibi worden aangeprezen.   De klacht Klaagster vindt dat deze televisiecommercial niet op de vroege avond dien...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2015/01015

Datum:

22-10-2015

Uitspraak:

Aanbeveling (gedeeltelijk)

Product/dienst:

Recreatie, amusement, cultuur en sport

Motivatie:

Kinderen en jongeren

Medium:

Buitenreclame

Recreatie, amusement, cultuur en sport
De bestreden reclame-uiting Het betreft een abriposter met daarop een reclame-uiting voor de “Halloween Fright Nights” in Walibi. Hierop is een personage te zien dat is bedoeld om te verwijzen naar Halloween. De klacht Klaagster acht de uiting wa...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2014/00823

Datum:

04-02-2015

Uitspraak:

dVAF bevestigd (=Afwijzing)

Product/dienst:

Vrije tijd, amusement, cultuur en sport

Motivatie:

Subjectieve normen

Medium:

Buitenreclame

Vrije tijd, amusement, cultuur en sport
De bestreden reclame-uiting Het betreft een affiche, geplaatst in een draaiend billboard in het trappenhuis van het metrostation Waterlooplein in Amsterdam. De affiche is een reclame-uiting voor een aanbod van Hema met betrekking tot “Walibi Hallow...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2014/00713

Datum:

30-10-2014

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Vrije tijd, amusement, cultuur en sport

Motivatie:

Subjectieve normen

Medium:

Buitenreclame

Vrije tijd, amusement, cultuur en sport
De bestreden reclame-uiting Het betreft de hierna te omschrijven poster voor de “Halloween Parade Zoetermeer” op 31 oktober 2014. De klacht Klaagster stelt, kort samengevat, dat de poster veel te eng is voor jonge kinderen. Zij zag de poster bij ...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2014/00685

Datum:

30-10-2014

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

Vrije tijd, amusement, cultuur en sport

Motivatie:

Subjectieve normen

Medium:

Overige

Vrije tijd, amusement, cultuur en sport
De bestreden reclame-uiting Het betreft een poster in een filiaal van adverteerder ter promotie van de Walibi Halloween Fright Nights. Hierop zijn een aantal personages te zien die zijn bedoeld om te verwijzen naar Halloween. De klacht Klaagster vind...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2012/01007

Datum:

13-12-2012

Uitspraak:

VT (=voorzitterstoewijzing)

Product/dienst:

Vrije tijd, amusement, cultuur en sport

Motivatie:

Misl. Voornaamste kenmerken product

Medium:

Ongeadresseerd drukwerk

Vrije tijd, amusement, cultuur en sport
De bestreden reclame-uiting   Het betreft een folder van adverteerder waarin onder meer “Monster High Halloween poppen met DVD” worden aangeboden voor € 34,99 per stuk.   De klacht   Toen klager naar de winkel van adverteerder ging om een ...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2010/00040

Datum:

02-03-2010

Uitspraak:

Afwijzing

Product/dienst:

(Tele) communicatie technologie

Motivatie:

Subjectieve normen

Medium:

Audiovisuele Mediadiensten

(Tele) communicatie technologie
De bestreden reclame-uiting   Het betreft een televisiecommercial van Ziggo voor interactieve televisie, uitgezonden op Nederland 1 om 15:00 uur. In de commercial is een persoon te zien die een huis binnengaat. Wanneer hij de trap oploopt en een deu...
Bekijk uitspraak

Dossiernr:

2007/07.0585

Datum:

04-12-2007

Uitspraak:

Aanbeveling

Product/dienst:

Motivatie:

Medium:

Omschrijving: De klacht Klaagster acht de uiting van het Kaffee, waarin onder meer staat:“Zater-de-dag Halloween party met onbeperkt drinken”, “Biertje van de zaak bij iedere goal van Nederland”, “Dames tot 23.0...
Bekijk uitspraak