Stichting Reclame Code
Voor consumenten
A A A

Reclame Code Commissie oordeelt over de wijze waarop Second Love reclame maakt; Reclame Code Commissie is niet het loket om de dienst als zodanig te (laten) verbieden

Recent ontving de Reclame Code Commissie via een website een petitie waarin voornamelijk bezwaar is geuit tegen het bestaan van de datingsite Second Love en dat reclame daarvoor in strijd is met de goede smaak en het fatsoen.

De Reclame Code Commissie beoordeelt naar aanleiding van klachten of de inhoud van een reclame-uiting voldoet aan de regels van de Nederlandse Reclame Code, bijvoorbeeld of reclame misleidend is of in strijd is met de goede smaak en het fatsoen.
De petitie tegen de datingsite gaat echter niet zozeer over de inhoud of vorm van de reclame-uiting, maar over de mening dat het aanbieden van een dergelijke datingsite ongepast is.

De Reclame Code Commissie benadrukt dat het niet wettelijk of anderszins verboden is om voor een datingsite als Second Love reclame te maken. De Reclame Code Commissie heeft na eerdere klachten over reclame-uitingen van Second Love geoordeeld dat de wijze waarop adverteerder haar diensten aanprijst tot nu toe de grens van het toelaatbare niet te buiten gaat.

Stichting Reclame Code © 2009  |   Privacy Policy  |   Disclaimer
Home  |   Zoeken  |   English  |   RSS  |   Sitemap