a a a
 

Nieuws

Het laatste nieuws over de Stichting Reclame Code

SRC feliciteert YouTubers met initiatief Social Code: YouTube

17 november 2017

De Stichting Reclame Code juicht het toe dat een belangrijke groep van YouTubers concreet invulling heeft gegeven aan de wens om transparant en professioneel te opereren en zelf een heldere visie heeft geformuleerd over hoe je voor je volgers op YouTube duidelijk kunt maken wanneer er sprake is van reclame. Transparantie bij het maken van...

Lees meer

RCC oordeelt over de wijze waarop Second Love reclame maakt; is niet het loket om de dienst als zodanig te (laten) verbieden

4 september 2017

Recent ontving de Reclame Code Commissie via een website een petitie waarin voornamelijk bezwaar is geuit tegen het bestaan van de datingsite Second Love en dat reclame daarvoor in strijd is met de goede smaak en het fatsoen. De Reclame Code Commissie beoordeelt naar aanleiding van klachten of de inhoud van een reclame-uiting voldoet aan...

Lees meer

ALERT: Koopjedeal.nl maakt misleidende reclame voor matras gemaakt van traagschuim

19 juni 2017

Claim: “Nooit meer last van een slechte nachtrust, transpiratie en rug- of gewrichtsklachten” niet onderbouwd. De reclame waarmee Koopjedeal.nl in de krant een traagschuimmatras aanprijst, is misleidend. Dat heeft de Reclame Code Commissie geoordeeld in haar uitspraak van 19 juni 2017. Wanneer je een matras aanprijst dat er voor zorgt dat slaapproblemen, transpiratie-, rug- of...

Lees meer

Rol Reclame Code Commissie bij vaststellen transparantie en betrouwbaarheid online reviews

11 mei 2017

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft vandaag haar onderzoeksresultaten gepubliceerd naar het gebruik van online reviews. De Stichting Reclame Code onderschrijft het belang van transparantie en betrouwbaarheid van online reviews die door adverteerders als reclame worden gebruikt. Online reviews kunnen een belangrijke rol spelen bij het aankoopbesluit van een consument. De Stichting Reclame Code...

Lees meer

Reclame Code Commissie oordeelt ook over vloggers die reclame maken

20 april 2017

Sinds 2014 zijn er regels voor vloggers en content creators die via online videos reclame maken. Die staan in de Reclamecode Social Media. Deze code is in samenwerking met de Consumentenbond door het adverterend bedrijfsleven tot stand gebracht en maakt onderdeel uit van de Nederlandse Reclame Code. Daarbij staan transparantie en herkenbaarheid van reclame voorop....

Lees meer

Nederlandse Reclame Code

Hier vindt u de regels van de Nederlandse Reclame Code en de werkwijze van de Reclame Code Commissie en het College van Beroep

Nederlandse Reclame Code
Bekijk de NRC