a a a
 

15. Financiering Stichting Reclame Code

15. Financiering Stichting Reclame Code

Inhoudsopgave

A. Algemeen
B. Bijzondere reclamecodes
C. Algemene aanbevelingen
D. Werkwijze Reclame Code Commissie en College van Beroep

Download de NRC

Download als pdf

English 

[Home] Nederlandse Reclame Code

15. Financiering Stichting Reclame Code

De SRC wordt gefinancierd door het adverterend bedrijfsleven. Er is gekozen voor een financieringssysteem waarin de adverteerder (als eerste in de keten adverteerder>reclamebureau>media) de zelfregulering ­ financiert.

 

De ­financiering van de SRC is gebaseerd op een omslagstelsel, waarbij adverteerders 0,025% van hun bruto mediabestedingen (opgesteld door Nielsen) afdragen aan SRC (€ 250 per € 1 miljoen). Op grond artikel 19 van Nederlandse Reclame Code dient een organisatie of instelling die reclame maakt op verzoek van de voorzitter van de Commissie een geldig bewijs van betaling van een door SRC per jaar vastgestelde financiële bijdrage over te leggen.

Verdere toelichting op de financiering van SRC vindt men op de website SRC Financiële Bijdrage.